NIEPOKALANA

Chrząstowice – Lędziny – Suchy Bór

2004-07-18                                Strona główna • W górę • 7 • 8 • 9 • 10 • 11 • 12 • 13 • 14 • 15 • 16 • 17 • 18 • 19 • 20 • 21 • 22 • 23 • 24 • 25 • 26 • 27 • 28 • 29 • 30 • 31 • 32 • 33 • 34 • 35 • 36 • 37 • 38-40 • 41-43 • 44-45 • 46 • 47 • 48 • 49 • 50 • 51-52 • 53 • 54-55 • 56 • 57 • 58 • 59 • 60 • 61

Wspomnienia z pielgrzymki

do Sanktuariów Austrii i Niemiec

Stało się już tradycją w naszej parafii, że co roku podczas wakacji odbywa się zagraniczna pielgrzymka do największych sanktuariów europejskich. W tym roku była to już 4 pielgrzymka zorganizowana przez naszego księdza Erwina Kuzaja. Udaliśmy się tym razem do Austrii i Niemiec. Była to jednocześnie najkrótsza pielgrzymka zagraniczna, ponieważ trwała tylko 5 dni od 6 do 10 lipca. Oprócz naszego księdza wikarego towarzyszył nam ksiądz Mariusz Sobek, który pomagał nam w czasie wyjazdu. W pierwszym dniu pielgrzymki odprawiliśmy Mszę św. wcześnie rano w kościele parafialnym w Chrząstowicach w intencji pielgrzymów. Z uwagi na to ze zgłosiła się mniejsza liczba chętnych do wyjazdu niż w latach poprzednich pojechaliśmy nieco mniejszym autokarem. Udaliśmy się najpierw do Wiednia, który jest stolicą Austrii. O niezwykłym uroku tego miejsca mogliśmy się już przekonać przejeżdżając po tzw. Ringu, który przebiega naokoło miasta gdzie znajdują się najciekawsze zabytki. Po opuszczeniu autokaru przeszliśmy pod pałac Hofburg. Jest to naprawdę niezwykłe miejsce, które wywarło na nas duże wrażenie swoim ciekawym kształtem oraz ogromnym rozmiarem świadczącym o panujących tu władcach. Przeszliśmy następnie po dwóch reprezentacyjnych ulicach Wiednia, Kochlmarkt i Graben, które słyną z ekskluzywnych sklepów i restauracji oraz przepięknej architektury. Na końcu tej ostatniej ulicy znajduje się katedra św. Stefana, która swoim rozmiarem i architekturą dorównuje najsłynniejszym europejskim świątyniom. Pod koniec przeszliśmy po niektórych z wiedeńskich parków. Mogliśmy podziwiać przepiękne fontanny oraz duże ilości kolorowych kwiatów, które dodawały temu miejscu jeszcze więcej uroku. Nikt z nas nie przypuszczał, że Wiedeń jest takim pięknym miastem, dlatego byliśmy bardzo zadowoleni. Po wyczerpującym dniu pełnym wrażeń udaliśmy się na nocleg do hotelu. Następnego dnia udaliśmy się do miejscowości Heiligenkreuz nieopodal Wiednia, gdzie znajduje się opactwo cysterskie z relikwiami Krzyża św. Po modlitwie i krótkim odpoczynku wjechaliśmy na wzgórze Kahlenberg, z którego roztaczał się cudowny widok na cały Wiedeń. Znajdował się tam również polski kościółek, który ma upamiętniać bohatersko walczących Polaków podczas odsieczy wiedeńskiej. Po odprawieniu Mszy św. spotkaliśmy się z polskim księdzem, który w niezwykły sposób i z wielkim przejęciem opowiedział nam historię tego miejsca. Następnie udaliśmy się do głównego celu naszej pielgrzymki – Mariazell. Po drodze mogliśmy podziwiać malownicze krajobrazy Austriackich Alp, które do tej pory znaliśmy tylko z telewizji. Po dotarciu na miejsce byliśmy zaskoczeni niezwykłym urokiem tego malutkiego miasteczka. Ponieważ było już późno udaliśmy się od razu do naszego hotelu, aby odpocząć po całym dniu pełnym wrażeń i atrakcji. Rankiem następnego dnia odprawiliśmy Mszę św. w bazylice przy głównym ołtarzu, a później zwiedziliśmy wszystkie święte miejsca związane z kultem maryjnym. Mieliśmy również czas na indywidualne modlitwy oraz podziwianie tego cudownego miejsca. Pełni wrażeń duchowych opuściliśmy Mariazell i udaliśmy się do Melk, gdzie znajduje się barokowe opactwo benedyktyńskie. Jest to ogromnych rozmiarów klasztor, który wznosi się wysoko nad miastem robiąc niesamowite wrażenie na zwiedzających. Spotkaliśmy tez dwóch pielgrzymów z Polski, którzy dotarli tu na rowerach w drodze powrotnej z Rzymu. Po krótkim odpoczynku pojechaliśmy nieopodal do Sanktuarium MB Bolesnej w Maria Taferl. Nasza przewodniczka opowiedziała nam słynną legendę związaną z tym miejscem, po czym weszliśmy do kościoła na krótką modlitwę. Stąd pojechaliśmy do przepięknego miasta Salzburg. Miejsce to jest nieodłącznie związane z życiem Mozarta, dlatego najpierw zwiedziliśmy jego dom rodzinny. Kolejną atrakcją były Ogrody Mirabell, które zafascynowały nas ogromną ilością kolorowych kwiatów. Widok był naprawdę niesamowity. Mogliśmy się poczuć jak w raju i większość nie chciała stamtąd odchodzić. Gdy wszyscy zdążyli się już nacieszyć widokiem przeszliśmy na rynek, aby zobaczyć niezwykły kościół, w którym znajduje się pięć instrumentów organowych. W ramach czasu wolnego przeszliśmy pięknymi uliczkami starego miasta, aby bardziej poznać specyficzną atmosferę tam panującą. Tego dnia czekała na nas jeszcze jedna niespodzianka. Po wyjeździe z Salzburga dotarliśmy do naszego hotelu, gdzie mieliśmy spędzić noc. Był to najpiękniejszy hotel, w jakim do tej pory mieszkaliśmy. Nie mogliśmy uwierzyć, że naprawdę będziemy tu nocować. Był urządzony w starym niemieckim stylu a z okien roztaczał się przepiękny widok na górskie szczyty mieniące się różnymi kolorami od zachodzącego słońca. Nieopodal w lesie znajdował się wodospad, którego szum umilał nam wieczorne spacery. Rankiem po upragnionym odpoczynku udaliśmy się do Andechs. Jest to miejsce szczególnie ważne dla nas Ślązaków, ponieważ pochodzi z stamtąd św. Jadwiga Śląska. Zwiedziliśmy też tamtejszy piękny, bogato zdobiony kościół. Następnie udaliśmy się do Monachium, gdzie zobaczyliśmy między innymi: Odeonplatz, Marienplatz i dużych rozmiarów katedrę NMP zwanej również Frauenkirche. Zwiedzanie tego potężnego miasta zajęło nam dosyć dużo czasu, dlatego musieliśmy się śpieszyć, aby dotrzeć na czas do Altöting, gdzie mieliśmy zamówioną Mszę św. Tego dnia nie zdążyliśmy już wiele zwiedzić w tym przepięknym miasteczku, ale za to mogliśmy odpocząć wieczorem na rynku i podziwiać niezwykłą urodę tego miejsca. Następnego dnia mieliśmy czas na indywidualne modlitwy oraz głębsze poznanie tego świętego miejsca. Po południu wyruszyliśmy w drogę powrotną do Polski. Przyjechaliśmy do Chrząstowic około godziny 24°°, gdzie czekali już na nas nasi znajomi. Mimo iż ta pielgrzymka była krótsza od poprzednich, to była na pewno bardzo udana. Wszystko było doskonale zorganizowane i dokładnie przemyślane. Mogliśmy znaleźć czas zarówno na modlitwę jak i na wypoczynek. Dlatego szczególne słowa podziękowania należą się księdzu Erwinowi za to, że zawsze wszystko pieczołowicie przygotowuje i dba o to, aby każdy dzień pielgrzymki był wykorzystany jak najlepiej. Na pewno będziemy ten czas zawsze mile wspominać.

Marek Jakubczyk

PORZĄDEK NABOŻEŃSTW

OD 19.07. DO 25.07. 2004 r.

Dziś o 15.00 nieszpory niedzielne - serdecznie wszystkich zapraszamy.

PONIEDZIAŁEK 19.07.2004 r.

6.30   Msza św. za ++ rodziców Jana i Klarę Spyra, ojca Józefa Król, ++ dziadków i krewnych

(int. Spyra Reinhold)

Lędz.  18.00  Msza św. za + męża, ++ rodziców w pewnej intencji

WTOREK 20.07. 2004 r. Wspomnienie bł. Czesława - kapłana - patrona diecezji Opolskiej

6.30   Msza św. za ++ rodziców Martę i Wincentego Barcik

Lędz. 18.00  Msza św. za + męża, ++ rodziców i teścia (int. Grobarek)

ŚRODA 21.07. 2004 r.

6.30    Msza św. do B. Op. i za ++ rodziców + siostrę (int. Cichoń Klara)

Lędz.   18.00  Msza św. za + męża Józefa, + brata Huberta, + ojca Teodora i teściów (int. Bronder)

CZWARTEK 22.07. 2004 r. Wspomnienie św. Marii Magdaleny

6.30   Msza św. za ++ rodziców Rożek i Antonik (int. Antonik)

18.00  Msza św. za + męża Kurta Meister

S.B.     18.00   Msza św. za ++ Marię i Augusta Maly

PIĄTEK 23.07. 2004 r. Święto św. Brygidy - zakonnicy - patronki Europy

6.30   Msza św. do B. Op. z podz. i z prośbą i za ++ rodziców Jończyk i Ozimek, + syna Norberta ++ braci (int. Ozimek Ludwig)

S.B.     18.00   Msza św. za + męża, + syna Mejger, pozostałych krewnych, oraz dusze w czyś. cierp.

SOBOTA 24.07. 2004 r. Wspomnienie św. Kingi – dziewicy

6.30   Msza św. do B.Op. i za ++ rodziców, + siostrę Zofię (int. Buhl Piotr)

13.00  Ślub: Joanna Pyka i Paweł Nieczesny

S.B.     12.00   Msza św. do B.Op. i M.B.N.P. z podz. za wszystkie odebrane łaski z prośbą o dalsze

z okazji 50 rocznicy ślubu Anny i Johanesa Porst

S.B.     18.00   Msza św. za ++ z rodzin Czudaj i Czech (int. Czudaj)

XVII NIEDZIELA ZWYKŁA 25.07. 2004 r.

ODPUST KU CZCI ŚW. ANNY W DĘBSKIEJ KUŹNI – suma o godz. 11.00

7.30   Msza św. za + matkę Marię Loch, ++ rodziców (int. Loch Jan)

10.45  Msza św. za + Marię Twardawski w I rocznicę śmierci

Lędz.    8.30   Msza św. za + Pawła Gach, syna Leonarda, rodziców Kazubek, Gach i rodzeństwo.

S.B.      9.30   Msza św. za ++ rodziców Nawareckich

OGŁOSZENIA:

1.    Witamy w naszej parafii ks. Wojciecha Czekałę z Kluczborka. Bóg zapłać za wygłoszone Słowo Boże i udzielone błogosławieństwo prymicyjne. Księdzu Wojciechowi życzymy obfitości łask Bożych w pracy duszpasterskiej w parafii św. Piotra i Pawła w Opolu.

2.    W przyszłą niedzielę przed kościołem będzie można nabyć kalendarze misyjne misjonarzy

Oblatów na rok 2005 r. Cena kalendarza 3 zł.

3.    W dniach 19 - 24. 07. 2004 r. na Górze św. Anny Święto młodzieży. Młodzież naszej parafii

zachęcamy do uczestnictwa. Więcej szczegółów w gablotce parafialnej i w Gościu Niedzielnym.

ZAPOWIEDZI:

Paweł Nieczesny z Korfantowa i Joanna Pyka z Chrząstowic zap. III

Sebastian Halupczok z Chrząstowic i Sabina Datko z Dańca (par. Raszowa) zap. III

Krzysztof Kowol z par. Węgry i Izabela Golec z Chrząstowic zap. II

Rafał Bartek z Chrząstowic i Barbara Cieślik z Krasiejowa zap. I

Szulc Dariusz z Lędzin (par. Chrząstowice) i Kansy Maria z par. Jełowa zap. I

Wszystkim parafianom i gościom życzymy obfitości Darów Bożych w Nowym Tygodniu!