NIEPOKALANA

Chrząstowice – Lędziny – Suchy Bór

2004-02-29                                Strona główna • W górę • 7 • 8 • 9 • 10 • 11 • 12 • 13 • 14 • 15 • 16 • 17 • 18 • 19 • 20 • 21 • 22 • 23 • 24 • 25 • 26 • 27 • 28 • 29 • 30 • 31 • 32 • 33 • 34 • 35 • 36 • 37 • 38-40 • 41-43 • 44-45 • 46 • 47 • 48 • 49 • 50 • 51-52 • 53 • 54-55 • 56 • 57 • 58 • 59 • 60 • 61

Wycieczka ministrancka do Zakopanego

Nasz zimowy wyjazd do Zakopanego rozpoczęliśmy w poniedziałek rano od wspólnej Mszy św.  w kościele parafialnym w Chrząstowicach. Około godziny 10.00 pożegnaliśmy się z rodzicami i wyruszyliśmy najpierw w stronę Zakopanego, po drodze zatrzymując się w Wadowicach, gdzie zwiedziliśmy kościół, w którym został ochrzczony Ojciec Święty i kosztowaliśmy słynnych kremówek. W drodze do Zakopanego można było zauważyć gwałtownie zmieniające się warunki pogodowe, które przez pewien czas uniemożliwiały jazdę autobusu. Po dotarciu na miejsce zostaliśmy zakwaterowani w przepięknie położonym u podnóża Tatr pensjonacie, a następnie zjedliśmy obfitą kolację. Tego wieczoru czekała nas jeszcze dyskoteka, na której zapoznaliśmy się z  grupą ze Strzelec Opolskich, która również odpoczywała w tym samym pensjonacie, był to dla nas dzień bardzo wyczerpujący i pełen wrażeń.

Następny dzień rozpoczęliśmy od wspólnej modlitwy i śniadania, po czym udaliśmy się na jeden z najsłynniejszych szczytów w Zakopanem - Gubałówkę. Po dojechaniu na szczyt kolejką linową podziwialiśmy przepiękne zimowe widoki ośnieżonych Tatr. Był to niezapomniany widok dla większości z nas. Młodsi ministranci spędzili wolny czas jeżdżąc na nartach, a starsi próbowali swoich sił zjeżdżając na snowboardzie. Wszystkim bardzo spodobało się zjeżdżanie ze stoku i nikt nie miał ochoty wracać do pensjonatu. Wróciliśmy około godziny 14.00 na obiad. Po obiedzie rozegraliśmy konkurs na lepienie bałwana, który wyszedł bardzo dobrze z powodu dużej ilości śniegu. Wśród powstałych konstrukcji ze śniegu były trzy skocznie narciarskie, kościół, oraz sporych rozmiarów postać ufoludka wykonana przez najstarszych ministrantów. Na godzinę 17.00 udaliśmy się do przepięknego parafialnego kościoła, aby uczestniczyć we Mszy św. Po powrocie zjedliśmy niezwykle obfitą kolację, a resztę wieczoru spędziliśmy na zabawach i rozmowach.

Trzeciego dnia naszego pobytu w Zakopanem po śniadaniu pojechaliśmy do Dębna zobaczyć piękny drewniany kościółek. Następnie udaliśmy się do sanktuarium, w Ludźmierzu, gdzie uczestniczyliśmy w Mszy św., której przewodniczył biskup Jan Szkodoń z Krakowa z okazji światowego dnia chorych. Jako ostatni tego dnia zwiedziliśmy rynek w Nowym Targu, po czym wróciliśmy do pensjonatu na obiadokolację. Tego wieczoru czekała nas jeszcze pewna niespodzianka, nasz pensjonat odwiedziła grupka górali ubrana w swoje ludowe stroje. Opowiadali nam o swojej historii i tradycjach, śpiewali piosenki i starali się nas nauczyć swojego tańca. Odbył się również konkurs góralskiego tańca towarzyskiego, który wygrał przedstawiciel naszych ministrantów, ze swoją koleżanką. Było to dla nas niezwykłe przeżycie widząc na żywo górali w swoich barwnych i oryginalnych strojach. Następnego dnia wyjechaliśmy kolejny raz na Gubałówkę, aby doskonalić swoje umiejętności w jeździe na nartach i snowboardzie. Mimo zdziwienia wszystkich, nawet ci najmniejsi spośród nas próbowali swoich sił w zjeżdżaniu na nartach. Starsi i bardziej doświadczeni zjeżdżali na snowboardach z nieco większych stoków. Po obiedzie udaliśmy się w okolice słynnej Wielkiej Krokwi, gdzie z wielkim podziwem obserwowaliśmy skoki narciarskie chłopców w naszym wieku. Na Msze św. pojechaliśmy do przepięknego sanktuarium MB na Krzeptówkach. Mogliśmy się przekonać, że jest to naprawdę niezwykłe miejsce. Główną atrakcją tego wieczoru była kolacja, na której jedliśmy pieczonego prosiaka, którego przywieziono nam prosto z piekarni, wszystkim nam bardzo smakowało a większość zjadła po kilka porcji. Rankiem następnego dnia pojechaliśmy na Słowację, gdzie zwiedziliśmy miasto Poprad. Mieliśmy czas na zakupy i skosztowanie słowackiej kuchni, wróciliśmy około godziny 18.00. Wieczorem z niecierpliwością czekaliśmy na ostatni punkt naszego programu, o godz. 20.00 obok naszego pensjonatu pojawili się górale z saniami, którzy przez prawie półtorej godziny, wozili nas po ulicach Zakopanego, fundując nam ogromne dawki radości z tak pięknie urządzonego kuligu. Ostatniego dnia naszego pobytu w Zakopanem po śniadaniu mieliśmy czas na spakowanie się i sprzątnięcie pokoi. Wyjechaliśmy do Chrząstowic po godzinie 10.00.  Na miejscu byliśmy około godziny 15.00, gdzie czekali już na nas rodzice. Był to dla nas tydzień pełen wrażeń i emocji. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni i wdzięczni księdzu Erwinowi za takie wspaniale zorganizowanie tego wyjazdu. Na pewno jeszcze długo będziemy pamiętać spędzony razem czas i nie raz wspominać te ferie.

Marek Jakubczyk

Porządek nabożeństw

od 01.03.2004 R. do 07.03.2004 r.

Dziś o godz. 15.00 zapraszamy na Drogę Krzyżową i Gorzkie Żale. W Lędzinach Droga Krzyżowa o godz. 14.00, w Suchym Borze o godz. 15.00.

PONIEDZIAŁEK 01.03. 2003r.

7.00 Msza św. za ++ rodziców Okos i Porada, + Franciszka Okos, + siostrę Ritę, szwagra Pawła (int. Porada).

Lędz. 17.00. Msza św. do M.B. patronki naszego kościoła i Aniołów Stróżów z podz. za otrzymane łaski z prośbą o dalszą opiekę Bożą i zdrowie dla dzieci (int. Regina i Piotr Niesłony).

S.B. 17.00. Msza św. z podz. za otrzymane łaski  z prośbą o dalszą pomoc dla całej rodziny z okazji 80 rocznicy urodzin w pewnej intencji.

WTOREK 02.03 2004 r.

7.00. Msza św. za ++ rodziców z obu stron, + męża i zięcia (int. Jadwiga Rychlikowska).

Lędz. 17.00. Msza św. za ++ rodziców i pokrewieństwo Wiesiołek i Sopa.

ŚRODA 03.03. 2004 r.

7.00. Msza św. za ++ rodziców Zmuda, + ojca Piotra Czok, + Katarzynę Gola (int. Zmuda Piotr)

S.B. 17.00. Msza św. do B. Op. z podz. za odebrane łaski z prośbą o dalsze ( int. Micheń Helmut).

CZWARTEK 04.03. 2004 r. Święto św. Kazimierza Królewicza. Dzień modlitw o powołania do Służby Bożej

7.00. Msza św. za ++ rodziców z obu stron, + brata Eryka Micheń (int. Micheń Antoni).

17.00. Msza św. za + Norberta Pickard ( int. Tarara).

PIĄTEK 05.03. 2004 r. Piątek Serca Jezusowego.

7.00. Msza św. w int. czcicieli Serca Jezusowego /po mszy św. odwiedzenie chorych naszej parafii/

15.30. Droga  Krzyżowa

Lędz.16.30. spowiedź święta

Lędz.17.00. Msza św. w int. czcicieli Serca Jezusowego.

S.B.16.30. spowiedź święta

S.B.17.00. Msza św. w int. czcicieli Serca Jezusowego.

SOBOTA 06.03. 2004 r.

7.00. Msza św. do M.B.N.P. z podz. za otrzymane łaski z prośbą o dalszą opiekę i zdrowie (int. Bąk).

Lędz.17.00. Msza św. za + Annę Wieszołek (int. Mrocheń).

S.B. 17.00. Msza św. za + Wiktorię Wocławską.

NIEDZIELA 07.03. 2004 r. II NIEDZIELA WIELKIEGO POSTU /kolekta przeznaczona na Seminarium Duchowne w Opolu/

7.30. Msza św. za ++ rodziców Pytel i Gnida ++ z pokrewieństwa (int. Gnida).

9.00. Msza św. w jęz. niem: do B.Op. z podz. za odebrane łaski z prośbą o dalsze (int. Mańczyk).

10.45. Msza św. za +  Herberta Kazubek.

Lędz. 8.30. Msza św. za ++ rodziców Marię i Teodora Krawczyk.

S.B. 9.30. Msza św. za ++ rodziców Grochol, pokrewieństwo i dusze w czyśćcu cierpiące (int. Grochol Annemarie).

OGŁOSZENIA:

Zgodnie z wymogami diecezjalnymi pragniemy w  Lędzinach i w Suchym Borze powołać Radę parafialną, która ma wspomagać kapłana w sprawach gospodarczych dotyczących kościoła. Dlatego prosimy parafian w Lędzinach i w Suchym Borze, aby w przyszłą niedzielę, wrzucili do koszyczka kartki z imieniem i nazwiskiem kandydata, który może taką funkcję pełnić. Przypominamy, że musi to być osoba wierząca, praktykująca.

WSZYSTKIM PARAFIANOM I GOŚCIOM ŻYCZYMY WIELU ŁASK BOŻYCH W NOWYM TYGODNIU!